Archiv Server-Windows 15.877 Themen, 54.317 Beiträge

VNETBIOS.VXD nicht gefunden

Platin / 2 Antworten / Flachansicht Nickles

Hi!
Kann mir jemand mit folgender Meldung beim Booten weiterhelfen?
Eine Gerätedatei zum Ausführen von Windows oder einer anderen Anwendung wurde nicht gefunden.
Die Windows-Registrierung oder die System.ini verweist auf die nicht mehr vorhandene Gerätedatei.Wenn die Datei absichtlich gelöscht wurde,deinstallieren Sie die entsprechende Anwendung mit dem Deinstallations-bzw Installationsprogramm.
Um weiterhin mit der Anwendung zu arbeiten installieren Sie diese neu.

vnetbios.vxd

weiter mit beliebiger Taste

Habe in der Registry den Ordner "VNETBIOS" und die darin entaltene Datei "vnetbios.vxd" umbenannt.Löschen wollte ich sie nicht,weil ich vielleicht danach den
Urzustand nicht mehr herstellen könnte.

Wer kann mir weiterhelfen

Platin

lots Platin „VNETBIOS.VXD nicht gefunden“
Optionen

folgendes fand ich in der Tachnet:

PSS ID Number: Q175086
Article last modified on 10-26-1999

WINDOWS:95

WINDOWS

======================================================================
-------------------------------------------------------------------------------
The information in this article applies to:

- Microsoft Windows 95
-------------------------------------------------------------------------------

SYMPTOMS
========

If user profiles are enabled in Windows 95, and you specify settings using the
Regional Settings tool in Control Panel that are different from the default
regional settings, your regional settings may not be applied when you log on to
Windows 95.

If you use the "Close all programs and log on as a different user" option to shut
down Windows 95, the regional settings for the previous user are applied. If you
restart Windows, the default regional settings are applied.

RESOLUTION
==========

To work around this behavior, follow these steps:

1. Restart your computer, and click Cancel when you are prompted to log on. This
logs you on as the default user.

2. Click Start, point to Settings, and then click Control Panel.

3. Double-click Regional Settings.

4. Make the appropriate changes to your Regional Settings, click OK, and close
Control Panel.

5. Restart your computer.

6. Click Start, point to Settings, and then click Control Panel.

7. Double-click Passwords, and then click the User Profiles tab.

8. Click "Users can customize their preferences and desktop settings. Windows
switches to your personal settings whenever you log in," and then click OK.

9. Click Yes when you are prompted to restart your computer.

STATUS
======

Microsoft has confirmed this to be a problem in Microsoft Windows 95 and OEM
Service Release 2 (OSR2).

This issue is resolved in Microsoft Windows 98.

MORE INFORMATION
================

The regional settings that are affected by this problem are Currency, Number,
and Time and Date formats.

For additional information about issues resolved by updates to these components,
please see the following articles in the Microsoft Knowledge Base:

Q198035 User Profiles Not Copied to Server with Updated Mprserv.dll File

Q181869 Desktop Folders Are Not Deleted Under Roving Profiles

Q181868 Config.pol File Attributes Change After Supervisor Logs On

Q174979 Screen Saver Password Is Not Changed with Domain Password

Q172647 Server Copy of User Profile May Be Overwritten By Local Copy

Q165402 Windows 95 Update to Encrypt Passwords in Memory

Q148336 Memory Leak in Windows 95 Kernel Using Windows Sockets

Q136834 Error Copying Read-Only Files to Core SMB Server

Q145935 BUG: CopyFile Fails with Read-Only Files

For additional information about Windows 95 updates, please see the following
article in the Microsoft Knowledge Base:

Q161020Implementing Windows 95 Updates

Additional query words:

======================================================================
Keywords : kbenv kbtool kbui win95 kbfixlist
Version : WINDOWS:95
Platform : WINDOWS
=============================================================================
Copyright Microsoft Corporation 1999.

Gruß Lots